Якщо думаєте про те, як відкрити виробництво морозива з нуля, слід ретельно зважити всі «плюси» і «мінуси» даного бізнесу, тому що в цьому питанні є ряд нюансів об'єктивного і суб'єктивного характеру. У цій статті ми спробуємо розглянути деякі з них та запропонуємо читачам рішення, як може бути реалізована ця бізнес-ідея.

Організуємо виробництво

На вітчизняному ринку представлено безліч видів морозива, серед яких найбільш популярними залишаються вершкове, молочне, пломбір, ароматичне, плодово-ягідне. Залежно від застосовуваних технологій, воно також поділяється на м'яке та загартоване. Також зверніть увагу на способи фасування:

  • По вазі (для кафе та іншого громадського харчування).
  • Дрібнофасовані (стаканчики чи брикети).
  • Великофасовані (торти, коробки, упаковки 0,5 кг і більше).

Собівартість продукції залежить від якості сировини, різноманітних наповнювачів, маси нормованої частки жиру, додаткових інгредієнтів. Також існує спеціалізоване морозиво з додаванням вітамінів, яке можна реалізовувати громадському харчування здорового харчування. Кожен із видів має власну вартість, характеризується різними витратами виробництва, користується різним попитом в споживачів.

Витрати на придбання лінії будуть найбільшою витратною статтею під час старту бізнес-проекту. Вартість одного сучасного фрізера високої продуктивності може досягати 100 тис. грн. На початковому етапі за нього доведеться заплатити набагато більше, аніж за приміщення; якщо ж говорити про цілу технологічну лінію, то її ціна може перевищувати 400 тис. грн.

Канали збуту

Морозиво – сезонна продукція. У минулі часи його можна було купити тільки в спеціально обладнаних кіосках, через які продавалося до 70% усієї продукції. Сьогодні в більшості випадків продукт реалізується через морозильні скрині, які встановлюються в різних місцях, переважно в магазинах. Як показали дослідження, торгівля морозивом через кіоск дозволяє на рік реалізувати близько 12-15 т продукту, а через скрині – лише 1,5-2 тонни. Таким чином, чим більше точок продажів організуєте, тим більший отримаєте прибуток.

Широка «географія» розташування скриньок з логотипом компанії також сприятиме просуванню вашого бренду.

Розрахунки показують, що українець, у середньому протягом року, споживає близько 2,5-2,7 кг морозива. У деяких великих містах цей показник вищий і сягає 3,5-3,7 кг. Серйозну конкуренцію морозиву складають прохолодні напої, що з'явилися вдосталь, які замінили собою ескімо під час прогулянок і літнього відпочинку. Втім, покупка одного не скасовує іншого.

Щоб рентабельність продажів знаходилася на належному рівні, у цьому бізнесі важлива іміджева реклама, націлена на те, щоб зробити морозиво модним. До того ж періодично потрібно пропонувати нові види продукції та припиняти випуск тих, що не мають попиту.

Як пережити зиму

Влітку реалізується понад половину всього виробленого країни морозива. Взимку цей показник не перевищує 10%. Виникає питання, як підприємцю пережити зиму і хоча б не зазнати збитків від устаткування, що простоює. Існує лише один вихід, який завжди слід враховувати під час розробки бізнес-плану – диверсифікація.

У холодну пору свої виробничі потужності можна задіяти під виробництво інших заморожених продуктів – напівфабрикатів, пельменів, фруктів чи кондитерських виробів, використовуючи для цього якісні наповнювачі. Для цього, безумовно, буде потрібний певний резерв холодильних площ, але саме він дозволить згладити сезонні коливання прибутку і допоможе гнучкіше розпоряджатися капіталом.

Кроки на шляху до успіху

Пропонована нами покрокова інструкція буде корисна як навігатор підприємцю-початківцю і розповість, з чого почати:

  • Здійснюємо пошук відповідного приміщення.
  • Оформляємо його визнання придатним для виробництва у санепідемстанції.
  • Розробляємо або замовляємо у фахівців технологічний проєкт майбутнього виробництва та засвідчуємо його у санепідемслужбі.
  • Укладаємо орендний договір (на початковому етапі найкраще не купувати приміщення у власність, а передбачати цю можливість у договорі оренди).
  • Здійснюємо пошук постачальників сировини, погоджуємо ціни, канали та терміни її постачання (це обов'язково прописується у договорах).
  • При необхідності робимо ремонт приміщення відповідно до техпаспорту та вимог СЕС.
  • Проводимо підбір персоналу.
  • Купуємо необхідне обладнання та інвентар.
  • Укладаємо договори на встановлення та налагодження технологічного обладнання (найкраще – з тривалим сервісним обслуговуванням, якщо таке не надається при купівлі техніки).
  • Оформляємо документи щодо допуску підприємства до роботи.
  • Надсилаємо співробітників на навчання.
  • Закуповуємо партію сировини з розрахунку роботи підприємства 2-4 місяці (такий обсяг не стане особливо обтяжливим за вартістю та, можливо, дасть право на отримання оптової знижки у постачальника).
  • Оформляємо в СЕС висновок на асортимент продукції.
  • Реєструємось у торговому реєстрі та отримуємо відповідне свідоцтво.
  • Оформлюємо документ під назвою «Сертифікат відповідності нормативним вимогам документів за показниками безпеки».
  • Із санепідемслужбою підписуємо договір про проведення періодичних лабораторних досліджень.

В підсумку

Ми сподіваємося, що цей матеріал допоможе в успішному старті та подальшому просуванні бізнесу, стане переконливим аргументом проти тих, хто вважає, що виробництво та продаж морозива в нашій країні – спочатку збиткова справа.