Мотор-колесо - один з головних елементів, за допомогою якого можна з будь-якого велосипеда зробити електричний. Така збірка вийде набагато дешевше, ніж покупка заводських моделей з аналогічними параметрами. Ми розповімо, як вибрати та купити мотор-колесо для переобладнання велосипеда і що потрібно знати про редукторний та прямоприводний двигун.

Електровелосипед добре долає перешкоди на зразок пагорбів, бездоріжжя, зустрічного вітру без докладання зусиль з боку велосипедиста. Можна купити готову заводську модель, але такий варіант витратний. Інший спосіб - своїми руками перетворити звичайний велосипед в електричний. Основна проблема - як правильно підібрати мотор-колесо оптимальної потужності, щоб підніматися на гори і проїхати максимум кілометрів.

Як вибрати мотор-колесо для велосипеда: основні параметри

Виробники пропонують набори з мотор-колесами різного призначення. Одні моделі добре долають підйоми, інші розраховані на тривалі поїздки або високу швидкість. Потужні електродвигуни (вище 250W) з хорошим крутним моментом відмінно справляються з підйомами в гору. Але через такі навантаження швидко розряджується акумулятор. Мотори з потужністю до 250W мають великий ходовий запас, однак для підняття на круті схили велогонщикові доведеться підключати педалі, застосовувати силу. Для міських умов електродвигуна 250W досить. Тому крім потужності перед покупкою враховуйте не менш важливі параметри:

Обертаючий момент.

Параметр відповідає за здатність електробайка прискорюватися, долати перешкоди. Чим вище потужність мотора, тим сильніше його крутний момент. Якщо планується експлуатація електровелосипеда в екстремальних умовах (зміни погоди, сильний вітер, горбиста місцевість), стане в нагоді хороша тяга і вантажопідйомність. У цьому допоможе мотор потужністю мінімум 500W. Не можна забувати, що при підйомі в гору і перемиканні передач крутний момент падає. При в'їзді на територію з перешкодами - уникайте частого перемикання передач.

Спуски з гори.

Після сходження на гору слідує спуск. В цьому випадку можна скористатися рекуперативним гальмуванням і трохи зарядити батарею. Рекуперативне гальмування можливо тільки в прямоприводних моторах. При спуску з крутої гори протягом години частина витраченої енергії автоматично повернеться в акумулятор. Тобто ви зарядите батарею ще на 10-15 хвилин шляху і заощадите гальмівні колодки.

Трансмісія.

Особливість трансмісії впливає на вибір передньої або задньої установки колеса. Якщо на велосипеді встановлена планетарна втулка або ножні гальма, рекомендуємо ставити переднє мотор-колесо. В іншому випадку, планетарну втулку доведеться зняти. Для установки заднього колеса касету з тріщоткою або зірочками необхідно замінити касетою з фрівілом на 6-7 зірок. Заднє колесо дає більше потужності і тягової сили, але на жаль сама конструкція велосипеда не завжди дозволяє таку установку.

Діаметр колес.

Чим менше діаметр звичайного колеса у велосипеда, тим нижче швидкість він може розвинути. Зате на колесах малого діаметра (до 16 дюймів) завжди більше тяга - можна здійснювати підйоми і їздити по бездоріжжю. Колеса розміром 20-26 дюймів створені для швидкісної їзди.

Конструкція вилки.

На недорогих моделях виробники ставлять передні і задні вилки низької міцності з неякісних сплавів. Тому при установці електромотора заздалегідь перевірте цілісність вилки на наявність тріщин пошкоджень, відколів. Дропаути повинні міцно утримувати мотор-колесо, інакше воно просто вилетить під час поїздки. Для вилок з алюмінію краще поставити потужний редукторний мотор 250-300W або 800W, якщо прямоприводной. Для міцних сталевих вилок допустимо використовувати більш потужні: від 500W для редукторних і 1500W прямоприводной. Щоб надійно зафіксувати мотор в вилці, купіть додатковий велосипедний кріплення-підсилювач дропаутов.

Велосипедні ободи.

Вони розрізняються висотою профілю. Тому при спицюванні мотор-колеса в обід потрібні спиці різної довжини. Більшість коліс розраховані на 36 спиць, рідше зустрічаються варіанти з 16, 28, 32. Якщо придбали стандартну модель, перевірте, що в ободу вашого велосипеда така ж кількість отворів, інакше доведеться свердлити додаткові.

Дизайн.

Мотор-колеса випускаються в чорному або сріблястому кольорі. Спиці - частіше сірі. При необхідності всі компоненти можна перефарбувати в автосервісі. Чорний колір сильніше нагрівається під прямими сонячним промінням влітку, тому електровелосипед з такими колесами краще не залишати надовго на сонце. Мотор-колеса продаються окремо і в готових комплектах, куди також входять акумулятор, бортовий велокомпьютер, контролер, ручки акселератора. Електровелонабори розрізняються вартістю, кількістю комплектуючих. Щоб заощадити гроші і бути впевненим, що всі деталі підходять один одному, краще придбати набір.

Мотор-колесо для велосипеда

Мотор-колесо з редуктором або прямим приводом

Найчастіше питання велогонщика при збірці електровелосипеда: яке колесо вибрати - редукторне або з прямим приводом. Вибір залежить від мети експлуатації та необхідної райдеру швидкості.

З редуктором

Редуктор впливає на крутний момент двигуна. Підйоми на пагорби будуть легше, а ось швидкість пересування обмежиться 25-30 км / ч. Редуктор включає в себе планетарну передачу і 3 пластикові шестерні. Періодично шестерінки вимагають планової заміни. Їх довговічність залежить від інтенсивності експлуатації мотора. В середньому комплекту шестерень вистачає на 30 000 км. Сталеві шестерні міцніші, експлуатуються довше, але зустрічаються рідко і надають двигуну сильний шум.

Редукторна система характеризується зносостійкістю і стійкістю до поломок. З редукторним двигуном опір під час руху відсутній. Якщо сяде батарея, райдер може рухатися далі, крутячи педалі. Мотор не загальмовує колесо. Зворотній накат велосипеда надає обгонна муфта: вона автоматично від'єднує двигун від колеса.

Переваги:

  • компактність, мала вага (від 1,4 до 4,5 кг);
  • редуктор з обгінної муфтою захищені від попадання вологи, пилу;
  • немає опору при педалюванні;
  • низька вартість;
  • висока ефективність в великому діапазоні швидкостей.

Недоліки:

  • неможливо рекуперативного гальмування;
  • шум через тертя шестерень;
  • максимальна потужність 500W, обмежена швидкість.

Краще вибрати мотор-колесо з редуктором 250-350W, якщо плануєте їздити на невеликій швидкості і в міських умовах, а вага райдера не перевищує 90 кг. Для горбистого, гірського рельєфу розгляньте редукторний мотор понад 500 Вт.

З прямим приводом

Прямий привід включає два компоненти: ротор і статор. Ротор - це нерухома вісь колеса з короткозамкненими обмотками, яка міцно приєднана до велосипедної рами. Статор являє собою втулку з надпотужними магнітами. До втулки прикріплені спиці і обід. При запуску двигуна магніти статора починають обертання навколо ротора.

Прямопривідні двигуни відрізняються надійністю, довговічністю, витримують навантаження від 100 кг і більше. Здатні розганяти транспорт до 100 км / год і виробляти рекуперативну енергію при гальмуванні.

Переваги:

  • проста конструкція;
  • низький шумовий поріг;
  • показники потужності до 5000W;
  • можливість долати довгі дистанції на одній електротязі;
  • високий ККД.

Недоліки:

  • велика вагу 6-7 кг;
  • великі габарити;
  • опір педалюванню;
  • коштує дорожче редукторного.

Прямий привід рекомендується встановлювати на важкі електробайкі, коли передбачаються поїздки по лісу, сільських дорогах або бездоріжжю. Для розгону до 35 км / год вистачить двигуна потужністю 600-700W. Для швидкості від 50 км / год розглядайте мотор від 1200-1500 Вт.

Обидва типи мотора модернізують класичний безмоторний велосипед в сучасний пристрій на електротязі. Трансформація в повноцінний електробайк сподобається людям похилого віку, яким в силу віку і слабкого здоров'я важко довго крутити педалі. Велосипед з мотором також оцінять мандрівники, дачники, грибники - всі, хто робить далекі поїздки з багажем і вважає за краще пересуватися з комфортом.