В кінці осені і початку зими, коли температура навколишнього середовища значно падає, багато водіїв починають помічати проблеми з електричною установкою своїх автомобілів. Найчастіше їх важко або навіть неможливо завести. Коли після повороту ключа в автомобілі абсолютно нічого не відбувається або чутно тільки характерне цокання електричного вимикача, тоді, ймовірно, батарея закінчує свій термін служби – при негативних температурах енергоефективність батарей знижується, а кількість енергії, необхідної для запуску приводу, збільшується. У цій ситуації варто шукати нову батарею, тому що зарядка старої за допомогою зарядного пристрою – лише тимчасове рішення. На щастя, продаж акумуляторів на сайті 610km.com.ua сьогодні налагоджений відмінно.

Для багатьох водіїв розшифровка маркування на батареї і її правильний вибір є надзвичайно складними питаннями. Так що ж визначає, чи підходить акумулятор для моделі автомобіля? Які параметри більше, а які менш важливі? Чи можна використовувати батарею, відмінну від рекомендованої виробником, для даного автомобіля?

Давайте обговоримо основні параметри батареї на прикладі акумулятора CB740 12V 74Ah 680A [EN].

  • CB740 - це внутрішнє, індивідуальне позначення виробника (в даному випадку Centra). На додаток до торговельного найменування кожен виробник використовує маркування коду, яке полегшує ідентифікацію в каталогах. Вони можуть бути символами, вираженими серією цифр або букв і цифр.
  • 12 В - параметр, що визначає номінальну напругу батареї. Це значення має відповідати напрузі в електричній системі автомобіля. Більшість автомобілів, які в даний час їздять по дорогах, мають установку тільки 12 В. Є також 6 В (старі автомобілі і мотоцикли) або 24 В (деякі позашляховики, вантажівки, автобуси і комерційні автомобілі).
  • 74 Ач (ампер-години) – це параметр, який визначає ємність батареї. Простіше кажучи, це означає, що акумулятор для автомобіля зможе видавати струм 1 А протягом 74 годин, після чого вона буде повністю розряджена. Насправді все виглядає інакше, тому що цей параметр визначається для конкретних струмів розряду в конкретних умовах. В цілому можна сказати, що чим більше ампер-годин, тим більша ємність акумулятора. Багато водіїв при покупці нового акумулятора шукають продукти більшої місткості, ніж вказано в інструкції по експлуатації автомобіля. Зверніть увагу, що акумулятор працює з генератором змінного струму – пристроєм, що відповідає за його постійну зарядку. Генератор змінного струму має певну ємність і, швидше за все, не зможе задовольнити потреби більшої батареї. Що відбувається в цьому випадку? Акумулятор заряджається протягом усього терміну служби, тому термін його служби значно скорочується. В крайньому випадку електрична система автомобіля може бути пошкоджена. Ситуація така ж при установці батареї з недостатньою ємністю.
  • 680А (ампер) – це так званий пусковий струм, точніше пускова ємність. Цей параметр вказує максимальний струм, який може розрядити акумулятор за дуже короткий час, наприклад 60 секунд. Батареї з великим пусковим струмом зазвичай потребують дизельні двигуни. Для того, щоб стартер генерував правильний крутний момент для «повороту», йому потрібен струм до 400А, і в той же час величезні енергетичні ресурси використовуються свічками розжарювання. Здавалося б, чим вище пусковий струм, тим краще, але такі батареї страждають від менш глибоких розрядів, тому менш довговічні.

[EN] - позначення стандарту, який визначає спосіб визначення пускового струму. Найбільш поширені стандарти:

  • EN - європейський стандарт;
  • DIN - німецький стандарт;
  • SAE - американський стандарт.

Варто зазначити, що для однієї і тієї ж моделі батареї значення пускових струмів згідно окремих стандартів можуть кардинально відрізнятися.