Залученість батьківства у шкільні процеси одна зі складових якісної школи. Для розвитку конструктивної співпраці між школою та батьківством важливим аспектом є обізнаність батьківської громадськості щодо захисту права їхніх дітей на отримання якісної освіти. Ефективна комунікація з учасниками освітнього процесу – один з пріоритетних напрямів роботи Державної служби якості освіти України.
14 червня 2023 року управління Державної служби якості освіти у Полтавській області (далі – управління Служби) провело онлайн-форум для батьківства «Право на якісну освіту. Що варто знати батькам?». Мета онлайн-зустрічі: ознайомити батьківську громадськість з їхніми правами як учасників освітнього процесу та наголосити на шляхах вирішення можливих конфліктних ситуацій.
«Знаючи і розуміючи всі потреби, всі болі тих, заради кого ми працюємо, ми можемо ставати кращими. Ми можемо вдосконалювати свою діяльність. Ми можемо, з рештою, покращити якість того сервісу, який держава має надавати через наші школи», — наголосив Іван Юрійчук, заступник Голови Державної служби якості освіти України, звертаючись до учасників онлайн-зустрічі.
Юрій Кращенко, начальник управління Служби, кандидат педагогічних наук, доцент, у вступному слові зазначив, що однією з ознак якісної школи є впевненість батьківства, що їхні діти розвиваються, а успіхи дітей оцінюються об’єктивно і прозоро. Натомість постійний зворотний зв’язок дозволяє школі краще розуміти середовище, в якому навчаються діти.
З нормами законодавства у сфері освіти, які варто знати батьківству ознайомив учасників форуму Леонід Мироненко, заступник начальника управління — начальник відділу інституційного аудиту управління Служби. Також акцентовано увагу на орієнтовному алгоритмі дій батьків або осіб, які їх заміняють, щодо вирішення наявних непорозумінь, а саме: звернення до вчителя/вчительки з чітко окресленим питанням, взаємоповага, а у разі відсутності конструктивного вирішення проблеми, звернення до директора закладу освіти.
«Важливим моментом є процедура звернення. Обов’язково має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові заявника, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, підпис заявника (заявників) із зазначенням дати. Анонімні звернення відповідно до законодавства не розглядаються», – зазначила Лілія Гавриш, головна спеціалістка-юрисконсульт управління Служби.
Ознакою безпечного освітнього середовища є відсутність булінгу (цькування). Ірина Москаленко, начальниця відділу ювенальної превенції Управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Полтавській області, підполковник поліції, розповіла присутнім як розпізнати булінг (цькування) та як йому запобігти. Зауважимо, на сайті закладу освіти обов’язково має бути розміщено порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування), а також порядок реагування на доведені його випадки та відповідальність осіб, причетних до нього.
Олена Бондаренко, співголова громадської організації «БАТЬКИ SОS», порадила учасникам форуму не боятися комунікувати зі школою з приводу проблемних питань. Письмове звернення все таки підвищує шанси на вирішення ситуації. Важливо зазначати в ньому конкретні факти порушення прав, а не емоційні судження.
В онлайн-форумі взяли участь близько 400 представників батьківства закладів освіти Полтавської області.
Нагадуємо: в управлінні Державної служби якості освіти у Полтавській області діє телефонна «гаряча лінія» за номером 050 211 18 45.