На Полтавщині, на відміну від багатьох постраждалих від війни регіонів України, у жовтні розпочався опалювальний сезон. Органи Пенсійного фонду цьогоріч стали новою ланкою у процесі соціальної підтримки громадян, яким необхідна допомога від держави у формі субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг, адже урядовим рішенням функцію виплати коштів через банки та поштові відділення покладено саме на Фонд. Органи соцзахисту поки що продовжують автоматичне нарахування субсидій і пільг тим громадянам, які раніше їх одержували.

Як свідчить статистика, за жовтень Пенсійний фонд виплатив в області 32 млн 950,6 тис. грн житлових субсидій та пільг. Ситуація і надалі змінюватиметься - вже з 1 грудня п.р. Фонд буде як призначати, так і виплачувати таку допомогу. Призначення здійснюватиметься екстериторіально, тобто громадяни, які раніше не отримували допомогу на оплату ЖКП, матимуть можливість подавати документи на отримання виплат з будь-якої точки держави. Звертатися можна протягом усього опалювального сезону, але для отримання допомоги за весь такий сезон звернутися потрібно до його початку чи протягом двох місяців після.

Документи для призначення субсидій залишилися ті, що були раніше (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF#Text ), зокрема:

- заява про призначення та надання житлової субсидії;

- декларація про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Способи подання документів цього року дещо змінилися. Можна обрати такі варіанти:

1. До 30 листопада п.р. – поштою до органу соцзахисту населення за місцем проживання.

2. Незалежно від дати звернення:

- особисто до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади;

- до центру надання адміністративних послуг;

- в електронній формі через портал «Дія».

3. З 1 грудня 2022 року – поштою або особисто до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України від місця проживання; в електронній формі – через вебпортал електронних послуг ПФУ та мобільний застосунок ПФУ. 

Нинішній рік приніс нашій державі в цілому і пенсійній галузі зокрема надзвичайні випробування. Саме у цей складний час продемонстрували свою стійкість, захищеність і продуктивність порівняно нові технології екстериторіального призначення і перерахунку пенсій, централізована система фінансування їх виплати, інші безпаперові цифрові новації. Разом з тим у Полтавській області склалася позитивна динаміка щодо покращення доступності та якості надання послуг мешканцям регіону і переселенцям. Пенсійним обслуговуванням охоплено нині 55 із 60-ти територіальних громад Полтавщини. З початку року перелік пунктів обслуговування у територіальних громадах, центрах надання адмінпослуг, прозорих офісах збільшився з 48-ми до 62-х. Враховуючи сервісні центри Головного управління, кількість точок доступу до пенсійних послуг в області на 1 жовтня становить 93. Тобто, завдяки розгалуженій мережі робочих місць працівників Фонду можна одержати повноцінне обслуговування з будь-яких питань, які належать до їх компетенції.

Особливу роль нині відіграють й дистанційні послуги. Для того, щоб стати користувачами онлайнсервісів вебпорталу Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), слід скористатися системами електронної ідентифікації особи – КЕП (кваліфікований електронний підпис) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в т. ч. з використанням технології Bank ID. Тоді, окрім заяви про призначення та надання житлової субсидії, дистанційно можна:

- подати заяву про призначення пенсії в “один дотик”;

- автоматично оформити пенсію при досягненні пенсійного віку;

- отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом (форми ОК-5/ОК-7, довідка про розмір пенсії, відомості про виплачену заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж, інші);

- сформувати електронну трудову книжку та перевірити відомості про трудову діяльність;

- провести прогнозний розрахунок майбутньої пенсії за віком за допомогою сервісу «Пенсійний калькулятор»;

- подати Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб;

- подати звернення (пропозицію тощо);

- активувати послугу безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи).